Добре дошли! Моля запознайте се с нашите ПОЛИТИКА ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ и УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ
преди да продължите!
Производството, купуването, продаването, разпространението и притежанието на наркотици се наказва от закона в голяма част от държавите по света! Моля запознайте се с местните си закони.

Drug тестове на КАТ

Цялата важна информация на едно място
Семена марихуана
Аватар
firstcitizen
Буден
Буден
Мнения: 1993
Регистриран на: 04 Дек 2018, 20:34
Has thanked: 5554 times
Been thanked: 3486 times

Здравейте, вярвам, че тестовете за накотици (drug test) са много актуална тема и за това отварям тази тема. Моля всеки сподели ако има някакъв опит или мнение по темата. Така информацията може да е полезни за трети.
FikiStoraro
Градинар
Градинар
Мнения: 678
Регистриран на: 19 Мар 2019, 15:44
Has thanked: 865 times
Been thanked: 963 times

firstcitizen написа: 27 Яну 2019, 11:05 Здравейте, вярвам, че тестовете за накотици (drug test) са много актуална тема и за това отварям тази тема. Моля всеки сподели ако има някакъв опит или мнение по темата. Така информацията може да е полезни за трети.
Така, преди 2 седмици направих сефтето с Drug Check 5000 :mrgreen: , че и два пъти :x , щото първия път ми излезе невалидно за опиати и кокаин, но все пак МВР-то черпи...... Негативен излезе. Реално разопаковат ви тестера, разкарвате си сондата из устната кухина - под език, над език и т.н. тва за около 10 мин,(аз щях да повърна щото бях преял) после го ръгат тестера в анализатора - една кутийка с диспелей де струва 7-8 бона, и за 5-6 мин излизат резултатите. Филм си ми беше щото бях пушил преди едно 10-15 дена. Колкото до теста питам полицаите Drug Check 5000 ли е теста, те ми викат да, може и да са ме преметнали, поразрових се из интернет и визуално не видях никаква, ама никаква разлика между модела 3000 и 5000...... пише също и ако е с изтекъл срок на годност да не ползва. Та следното ме интересува - писал съм за различни казуси в темата "Пазете се колеги", можете да прочетете, значи понеже възнамерявам да ползвам продукти, съдържащи цбд и други канабиноиди БЕЗ ТХЦ, макар че теста засичал уж само тхц, проблем ли е да си ги използвам.....
FikiStoraro
Градинар
Градинар
Мнения: 678
Регистриран на: 19 Мар 2019, 15:44
Has thanked: 865 times
Been thanked: 963 times

Тази статия ни показва нагледно какво е положението в Блългария с тестовете за наркотици. Публикувам я понеже много мои близки изгоряха, кой с пари, кой по-сериозно. Мисля, че ще е полезна на всички ни... По-долу съм посочил източника...


Истината за „дрогираните шофьори“

Нека тази статия послужи за по-добро разбиране на публикации и заглавия като „Дрогиран шофьор удари линейка в София“, „Заловиха шофьор без книжка, употребил амфетамин“, „Дрогиран шофьор блъсна на заден ход…“. Темата е сложна, комплексна и трябва да се разглежда, лишена от емоция – все задачи, които са непосилно трудни за редовия български журналист. Именно затова статията цели да помогне в разбирането на проблема не само от гражданите, но и от хората, призвани да задават трудните въпроси, да ровят докато не намерят истината, да пишат само проверена информация…но незнайно защо не го правят.
Как стигнахме до масово тестване за наркотици на пътя? Играчите зад кулисите…

Разбира се, както много други неща в България, това е история за едни пари. Много пари…но за тях след малко.

Всичко започва с едно амбициозно представителство на световна компания за тестери – Дрегер Сейфти България ЕООД, които провеждат многократни срещи с ръководството на МВР, за да ги убедят в потенциала на апаратурата им за тестване на водачи за наркотици. Потенциалът се крие както в изключителната сензитивност на уредите им, така и в редицата възможности, които се откриват пред МВР, използвайки ги. Следват обучения на КАТ-аджии в сградата на Националния център по наркомании как да боравят правилно с апаратчетата и обществена поръчка за стотици хиляди левове, удобно направена, за да може да е спечелена от една единствена компания, а именно – Дрегер Сейфти ЕООД. Как се случва това? Схемата е стара и се използва във всяка нагласена обществена поръчка – просто изискванията, които държавата поставя за продукта, са уникални и се срещат единствено в продукта на предопределения победител. В конкретния случай това е изискването тестера да притежава възможност за превключване на различна сензитивност, когато се търси наличие на канабис в склюнката (все едно служител на МВР някога е предпочел по-ниската сензитивност…да, бе…да). Речено-сторено и Дрегер печелят поръчка за доставка на близо 4000 броя тестери от серия 3000. Така навлизаме във втора фаза на театралната постановка.

В нея се намесва друга амбициозна фигура – завеждащият отдел Токсикохимична лаборатория към Военномедицинска академия доц. д-р Васил Атанасов. Неговата задача е да формулира опорните точки, с които да се аргументира промяната в закона. Доц. Атанасов е достатъчно млад и начетен, за да е наясно с минималните отражения на канабиса върху способността ти да шофираш. Със сигурност е наясно и след колко време ефектите от канабиса отшумяват. Tези факти обаче не са удобни нито за него, нито за институцията, която защитава. Затова ги премълчава…
От началото на 2016-та Токсикохимичната лаборатория на ВМА в негово лице започва медийна офанзива, с която цели промяна на наредбата за тестуване на водачите (нещо, по принцип наложително към този момент, но изпълнено по чудовищен начин) и промяна на закона за движение по пътищата, с който да отмени ангажимента на лаборатории като неговата да мерят концентрацията на активното вещество в кръвта. С това измерване държавата се застраховаше, че само и единствено хора, който действително са под въздействието на наркотик, ще попадат под ударите на закона. Естествено, това не устройва нито лабораториите, нито МВР, нито държавата, нито Дрегер.

Медийната кампания би била тотален провал ако не се намираха и „будни“ журналисти, които да ретранслират държавните опорки без критика и съмнение. Тук се намесва репортерът на bTV Мариета Николаева. С услужливата помощ на инспектор Радослав Кръстев от КАТ, нейният материал от пролетта на 2016-та, излъчен в праймтайма, повтаря по емоционален начин всеки един аргумент на ВМА и доц. Атанасов, без капчица анализ, критичност или просто опит да се потърси алтернативна гледна точка. От него разбираме, че проблемите по пътищата в България се случват, защото:

Дрогираните шофьори са задължително опасни. Много опасни (удобно за МВР)
Наредбата за тестуване за алкохол и наркотици е стара и трябва да се промени (удобно за ВМА)
Законът щади „наркоманите“ като ги освобождава от наказателна отговорност при първо провинение и трябва да бъде затегнат (удобно за МВР)
Трябват ни още апарати за тестване. Много апарати (удобно за Дрегер)
Изобщо не е нужно да изследваме дали наистина водачът е бил под въздействие на наркотика, щом някога е друсал, дори да е минало и седмица, той е опасен водач. Много опасен… (удобно за ВМА)

Дали въпросната журналистка на bTV е направила репортажа по този начин, защото наистина е убедена в правотата на делото си или поради други причини, не знаем. Последиците от него са очевадни и се мерят в разрушени животи и семейства. Оставяме го на личната ѝ съвест. Така и иначе, свикнали сме, когато става дума за наркотици, да не се търси особено плурализъм на мнения и различни позиции. Всички в медиите „знаят“, че наркоманите са лоши и опасни. Много опасни…

Така стигаме до политическата класа, за която вече всичко е постлано за действие. Медиите са накокошинили обществото, ВМА са формулирали опорните точки, МВР подкрепят, Дрегер потриват доволно ръчички. Време е за законова промяна. Тя идва от две лица, които искаме да запомните много добре – зам. министърът на здравеопазването Светлана Йорданова и депутатът от НФСБ – Борис Ячев.

Дамата е от молдовско-украински произход и с доста проблематичен български успява да се похвали с шеметна кариера в Министерство на здравеопазването. От рекламния бизнес, в който печата доволно анти-дрога книжки, календарчета и стихосбирки на благоевградската ѝ приятелка Теменужка Любенова (just Google her…), изведнъж госпожата става първо съветник на г-н Ячев в Народното събрание, а след това много бързо започва да пробива в здравно министерство. В нарушение на Закона за държавния служител министър Кокаин Москов я назначава за секретар на Националния съвет по наркотични вещества, а след като Патриотичен фронт влиза в коалиция с ГЕРБ, лично Валери Симеонов настоява г-жа Йорданова да стане зам. министър от квотата на НФСБ. Личната и професионална амбиция на госпожата е да ръководи наркополитиката в България. Защо и в полза на коя чужда държава, е повод за отделна статия.
Борко Ячев пък от своя страна е бил звезда в много и различни партии. Неговият афинитет е към Благоевградско-Петричкия регион. Район, в който в никакъв случай не се отглежда всичката трева на мафията, нали… Неговата мисия е нищо в наркополитиката в България да не се променя към по-добро. Защо и в полза на кои точно играчи, отново е повод за отделна статия.

Светлана пише, Борко внася, депутатите гласуват промяна в Закона за движение по пътищата, с който отменяме необходимостта от доказване в съда, че водачът наистина е бил под влияние на наркотици. „Под въздействието на наркотични вещества“ се заменя с много по-удобното „След употреба на наркотици“. Състоянието „след употреба“, по смисъла на закона, е всеки един момент от живота на човек, след като той, дори еднократно и за опита, се е докоснал до наркотици. Единствено в ръцете на МВР е оставен изборът до колко време назад ще следи апаратурата им. Чисто теоретично, ако МВР решат да тестват проби от косъм, водачи, които са употребили вещества последно преди 3-4 месеца дори, ще подлежат на санкции…и всичко това ще бъде съвършено законно. Удобно се променя и Наредбата по начин, който да улесни токсикологиите в анализа на веществата. Както те обичат да казват „В България вече е „нулева толерантност“ (!!!) и не ни интересува концентрацията в кръвта и състоянието на водача. Можем ли да открием следи от вещество, човекът е виновен.“

От нищото и за капак на всичко друго, депутатът от ГЕРБ и председател на Правна комисия в Парламента Данаил Кирилов между четенията при промяна на чл. 78 от НК (с който, при първо провинение, можеш да замениш криминалната отговорност с друга – парична глоба, пробация и т.н), предлага отговорността от престъпления, извършени след употреба на наркотици и алкохол да не може да бъде заменяна по силата на този член. Вече, ако трезвен блудстваш с малолетен, можеш да си замениш затвора с по-лека присъда, например обществено полезен труд. Ако си имал неблагоразумието да се качиш зад волана след дори първата ти и последна в живота трева, обаче – не. Теб си те чака затвор или поне условна присъда с 3-годишен изпитателен срок.

Така държавата ни, бавно, полека…и без много размишления, се превръща в първата и единствена в ЕС с такова мракобесно законодателство по отношение на водачите ни. Без аналог в региона ние въвеждаме едновременно т.нар. „нулева толерантност“ (само наличието на наркотик в слюнката/кръвта е достатъчно основание за наказание, независимо от концентрацията и състоянието на водача) и тежко криминално преследване за провинилите се. Всяка една друга държава в ЕС е избрала само едното – ако си въвел „нулева толерантност“, то отговорността на водачите е само административна – отнемане на книжката за определен период и парична глоба. В Европа, за да бъдеш вкаран в затвора, е нужно пред съда да бъде доказано недвусмислено, че действително си бил под сериозна интоксикация, която е застрашавала безопасността на околните.
Кой печели и кой губи от сегашното положение?

Печелившите лица можем лесно да разпознаем от горните абзаци.

На първо място печелят служителите на МВР. Неслучайно протестите за по-високи заплащания нещо позачезнаха. В момента, пред заплахата от година без книжка, 1500 лева глоба и 1 до 3 години затвор, всеки водач би предпочел да си плати рушвет от 500 лева, за да не получи тестера на Дрегер. Интересното е, че данните за цената да не бъдеш тестван съвпадат в цялата страна. На страницата ни Liberty 420 във Facebook сме получили стотици данни от градове като Добрич, Димитровград, Плевен, София, Пловдив…и навсякъде става въпрос за суми между 400 и 500 лева. Нямаш толкова кеш в себе си? Полицаите на драго сърце ще ти държат документите в тях, докато изтегляш съдържанието на дебитната си карта в най-близкия банкомат. „И ти си им приятел, за да са и те приятели на теб“. Находчиви полицаи в Смолян, например даже са съставили „Черен списък“ с пушещите в града. Спрат ли те, първо документите ти минават проверка дали си в него. Присъстваш ли, получаваш тестер за трева.

Институцията МВР също няма нищо против да си вдигне рязко разкриваемостта на престъпления. Под знака на „засиления контрол заради Войната по пътищата“ началниците си намериха лесен и удобен враг. Вече „дрогиран шофьор“ е началото на почти всяко изречение, свързано с ПТП и не защото дрогата е причинител за произшествието наистина. Просто, когато откриеш следи от трева в слюнката на водача, спираш да се интересуваш каква е била скоростта му, каква е била настилката на пътя и т.н. Случаят приключва, след като лесно можем да обвиним шофьора, само защото преди два дни е пушил трева. Няма как да е и иначе. Над милион са употребилите поне веднъж в живота си българи. МВР ги вижда като над милион „дрогирани шофьори“ и престъпници. Когато става дума за близо 20% от населението ти е естествено, че лесно ще откриеш голям брой водачи, употребили в последните 2-3 дни.

Много пари печелят и от токсикологиите като тази на ВМА. Наредбата им дава свободата сами да определят стойността на извършения кръвен тест. Така една проста хроматография, която струва не повече от 70-80 лева, изведнъж започва да излиза на водачите по 300 лева. Кой прибира разликата? Не знаем…

Печели Дрегер Сейфти България ЕООД. Очевидно. Все пак продават най-скъпата апаратура на пазара, а ние я купуваме с хиляди. Например, поръчка на тест касети на стойност 116 620 лева от миналата година; или тази от 2014-та на същата стойност; или тази за 90 000 лева от 2015-та; или тази за 75 000 лева пак от 2014-та; Стойността на машините от серия 5000 остава мистерия, защото Министерството не е публикувало обществената поръчка, леекинко в нарушение на законите, за чието спазване е призвано да следи…

Разбира се, печели и бюджета. Постъпленията във фиска само от дрогирани водачи за последните 2 години са между 4 и 8 милиона лева.
Губещите

Губещите са всички онези достатъчно отговорни шофьори, които са изчакали 2 дни след последното си пушене, за да се качат в колата. Системата не е създадена, за да стимулира отговорно поведение на пътя. Тя е направена да изкарва пари. Много пари. Тези средства идват от работещите, български граждани, чийто единствен грях е това, че предпочитат да разпуснат с трева вместо с ракия след работа. Такъв губещ е, например, 32-годишния Любо – млад баща, който чака да влезе в затвора заради рецидив (два пъти е заловен със следи от трева в слюнката). От работещ човек, който внася данъци и осигуровки, а с остатъка издържа малката си дъщеричка, той ще стане затворник на издръжка от бюджета, а за дъщеричката му ще се грижи кой знае кой. Това ли е справедливата система?!

Губи цялото общество. Когато става дума за почти 20% от населението на държавата и то почти цялото население до 30-годишна възраст, няма как да не са засегнати всички. Все пак тези хора са синовете, дъщерите, внуците на останалите 80% от населението. Всеки път, когато си кажете „тези наркомани…“, се замислете, че най-вероятно става дума за вашия внук, племенник, съсед… И именно заради това целия останал свят се интересува, дали действително си бил под въздействието на веществото, когато стане дума за инцидент, извършено престъпление и т.н. Защото не е шега работа и трябва да се подхожда сериозно и отговорно. Очевидно над милион потребители на канабис в България не са на 100% извършители на катастрофи, безотговорни водачи, престъпници. Със същата сериозност можем да твърдим, че тютюнопушещите не трябва да шофират, защото употребяват стимулант, предизвикващ сериозен craving на всеки 20-30 минути. Ами ако извадим сега една статистичка, че над 50% от загиналите водачи на пътя са били пушачи?! Що не почнем да мислим, дали вниманието им също не е повлияно от факта, че пушат в колата, пада им пепел по дрехите и т.н. И ще вземем да въведем и там една „нулева толерантност“, понеже „на един една цигара не му влияе изобщо, а на друг може да му стане много зле“ и хайде по затворите и тютюневите пушачи. Ще ни реши ли проблема с катастрофите? Ни най-малко…както се случва и сега.

Обществото губи и от това, че дава фалшиви стимули на полицията да се занимава с глупости, вместо наистина да се бори с инцидентите по пътищата. Защо да мериш превишената скорост или пък да хванеш да регулираш някое задръстено кръстовище, когато не печелиш нищо от това. Спри трима по-млади, предложи им тестер, прибери се с екстра 1000 лева тази вечер. Така разсъждават полицаите. Всички тези мерки бяха широко тиражирани като решителни крачки за борба с инцидентите на пътя. Уви, от въвеждането им през 2015-та, дори след промените в закона през 2017-та, не отбелязваме никакъв спад на смъртността на пътя. Дори след няколко хиляди отнети книжки, нарастващ брой на вкарани в затвора, разрушени животи, семейства и кариери на млади хора, държавата ни продължава да страда от 700-800 загубени живота от трафик инциденти. Това означава, че мерките ни не произвеждат резултати. Произвеждат само престъпници…без особен смисъл. И пари за полицаите, разбира се…много пари.
Какво може да се направи, за да се подобри положението?

Стъпките са няколко и в различни посоки. Наивно е да мислим, че няма да има санкции за дрогираните на пътя. Трябва безотговорното поведение да бъде контролирано, за да се избегнат инциденти. Затова предложихме на МВР да намали сензитивността на тестерите си и вместо да хващат хора, които са пушили преди чак 2 дни, да реагират единствено на такива водачи, които със сигурност са пушили не по-късно от 6 часа преди да се качат зад волана. Според сайта на МВР ефектите на тревата траят не повече от 120 минути, а нашето предложение е за контрол на дори тройно по-голям срок, но не и повече. Получихме писмо, с което полицията, с малко недомлъвки, признава, че би предприела мерки за намаляване сензитивността на тестера до 12-24 часа, но нямаме гаранция, че тези мерки са предприети. Да питаме МВР?

Друга стъпка към подобряване на положението е отмяна на наказателната отговорност (1 до 3 години затвор) за първо провинение при заловените водачи „след употреба на…“. Както е в целия останал Европейски съюз. Чехия е пример за сравнително успешна наркополитика и в същото време отнема за една година книжката на напушените водачи. Голямата разлика – не ги вкарва в затвора.

Друга успешна стъпка е замяната на неточните слюнести тестове с поведенчески. Един вид, спираме да се интересуваме дали и колко от дадено вещество е поел водача, а какво е актуалното му състояние – дали е способен да взима адекватни решения, да реагира бързо на ситуации и да разпознава опасността на пътя. Такива тестове са широко разпространени в Щатите и навярно поне веднъж в живота си сте виждали по филмите как водачи са заставени от властите да правят пируети, да докосват носа си с показалец и други упражнения, изпитващи пригодността им да управляват автомобил. Примери за такъв вид тестуване могат да се намерят и в Холандия. Все пак слюнестите тестове дават около 70% точност. Вие бихте ли поверили живота си на нещо което ще сработи само в 7 от 10 случая?! Защото в момента сме поверили животите на милион млади наши сънародници на нещо, което греши при всеки трети тест.


Бонус под черта – глупостите, които политиците дрънкат, за да замажат положението

Полицаите са инструктирани да връчват тест само на водачи, които изглеждат подозрително.

По наредба действително е така. Според над 400 споделени с нас истории на потърпевши, това никога не се случва на практика. Единствената причина да бъдат спирани е, че са млади и изглеждат като хора, които биха пушили трева. После полицаите преписват по предварително запазен template от телефоните си всички опорки, които се записват в графата „Причини за спиране на водача“, като „неадекватно превключване на предавки“, „настъпване на осева маркировка“ и т.н. Дори се стигна до куриозен случай потърпевш да жали проведения му тест именно, защото на протокола пише, че е сменял неадекватно предавките…на автомобил с автоматични скорости.



Канабисът остава един месец в тялото на употребилия, което означава, че му влияе поне толкова време

Тази простотия се споделя от политическата класа и сладурите от токсикологиите, отлично знаейки каква глупост говорят. Навсякъде пише, че ефектите на канабиса не продължават повече от 3–4 часа. Поради спецификата на метаболитите му, обаче и наслояването им по мастните тъкани, той може да бъде открит в урина дори 30 дни след последна употреба. Това изобщо не означава, че си под влиянието на веществото 30 дни. Ако горното е вярно, защо хората ще пушат ежедневно като опиянението им уж трае 30 дни?!

Пушенето на трева намалява способността да шофираш

Истината е, че не знаем със сигурност това. За разлика от алкохола, проучванията за способността за взимане на решения на пътя, докато си под въздействието на канабис не дават категорична оценка. Има такива, които намират, все пак, някакви отклонения в способностите за реакция, но има такива, които не откриват никаква разлика със способностите ти трезвен. Именно защото не сме сигурни, трябва да преминем към тестване на способности, а не на присъствие в кръв/слюнка.



Източник: https://liberty420.org/2018/10/08/mvr-draeger-vma/
Inna
Marijuana Mom
Marijuana Mom
Мнения: 3190
Регистриран на: 03 Дек 2018, 16:20
Has thanked: 7121 times
Been thanked: 4750 times

Също така златният талон(който го има) би трябвало да подсказва, че дадения водач не е "опасен наркоман" . По принцип аз съм проучила влиянието на тревата при шофиране много задълбочено. Пушила съм точно преди, както и по време на пътуване. Бих казала, че пушене в момента на тръгване или непосредствено преди намалява леко способностите за бърза реакция(но незначително по мое мнение, все пак го избягвам) , но затова пък увеличава предпазливостта и определено убива скоростта. Като цяло е желателно(говоря за поведенческите реакции) да е отминало известно време, около час след пушенето или повече, преди да се качи човек да кара. Тогава вече няма абсолютно никакви негативни ефекти върху шофиращия, напротив често наблюдавам у себе си изостряне на вниманието и по-добри реакции,отколкото когато съм абсолютно трезва. Заключението ми е, че пушенето на марихуана, ако не е непосредствено докато шофираш, по никакъв начин не наврежда на шофьорските способности и дори ще заявя нещо скандално, ги подобрява. 🙂Имаше такова тестче с напушен шофьор на полигон, което потвърждава този извод, ще го потърся.
Действително трябва да се разграничи кога е бил употребяван наркотика. Също какъв или каква комбинация, някои определено не стават да шофираш непосредствено след употребата им, халюциногени,алкохол, кокаин и тн или някакви миксове.
Друго, отправям остра критика към младите шофьорчета, насирате се момченца, хем не умеете, хем се и надрусате отгоре с няколко неща и надупите от село до градчето с 200! Виждам примери, особено петък, събота вечер насрани въртят гуми, после се жалвате що ви били спрели, ееми..... Такива си заслужават сдуха, понеже нямат мозъци и само от репресия разбират,но покрай тях всички духаме!
За цигарите в статията бяха много прави, макар да не го дадоха сериозно като пример. Виждала съм приятел как лъкатуши по пътя, докато си търси запалката, друг му падна огънчето право долу между краката, това създава много повече предпоставки за ПТП и отнема вниманието на шофьора!
Аватар
majarov
Нов Градинар
Нов Градинар
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Апр 2021, 01:06
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Здравейте по тая тема мога да разкажа за личният ми опит с тия неща живях в Чехия доста години и докато живеех в центъра на един от големите градове почти не бях спиран за проверка камоли да ми правят тестове но премествайки се в покрайнините и по точно в богаташкия квартал филмът започна . И като се почна постояни проверки и тестове на алкохол и дроги само на мен брат ми въобще не го закачаха , няколко пъти се случи да ме тестват сутринта или до обед а предната вечер бях пушил трева и нищо не показаха ,техните тестове за дроги явно са различни с нещо като грапичка ми драще по язика от горе после до слага в малко пликче и 5 ,10 минути чакаме реакция.По тяхна телевизия постоянно вървеше клипче за тия тестове на полицията и казват е 1 на всеки 10 били дефектни и ако излезе позитивно а се чувстваш невинен поискай кръвен тест защото има доста случаи с невинни хора с позитивни тестове . В България съм от лятото на 2021 година и не съм запознат с ситуацията но чувам от всякаде че тук дори с таблетки за кашлиза излизаш позитивен и те обявяват за топ наркоман обръщат ти дома на опаки и след няколко месеца чак излизал резултата от кръвен тест и ти казват СОРИ.
FikiStoraro
Градинар
Градинар
Мнения: 678
Регистриран на: 19 Мар 2019, 15:44
Has thanked: 865 times
Been thanked: 963 times

majarov написа: 11 Апр 2022, 17:47 Здравейте по тая тема мога да разкажа за личният ми опит с тия неща живях в Чехия доста години и докато живеех в центъра на един от големите градове почти не бях спиран за проверка камоли да ми правят тестове но премествайки се в покрайнините и по точно в богаташкия квартал филмът започна . И като се почна постояни проверки и тестове на алкохол и дроги само на мен брат ми въобще не го закачаха , няколко пъти се случи да ме тестват сутринта или до обед а предната вечер бях пушил трева и нищо не показаха ,техните тестове за дроги явно са различни с нещо като грапичка ми драще по язика от горе после до слага в малко пликче и 5 ,10 минути чакаме реакция.По тяхна телевизия постоянно вървеше клипче за тия тестове на полицията и казват е 1 на всеки 10 били дефектни и ако излезе позитивно а се чувстваш невинен поискай кръвен тест защото има доста случаи с невинни хора с позитивни тестове . В България съм от лятото на 2021 година и не съм запознат с ситуацията но чувам от всякаде че тук дори с таблетки за кашлиза излизаш позитивен и те обявяват за топ наркоман обръщат ти дома на опаки и след няколко месеца чак излизал резултата от кръвен тест и ти казват СОРИ.
Еми байо в България се ползват тестове на Draеger. 60 лв парчето, има тестове за по 20-30лв за повече вещества, що са ги избрали тея, в статията по-горе пише. Реално мене като ме спряха 120 лева им струваха само тестовете, щото 2 пъти ме тестуваха. Отделно това кюмбе дето вкарват тестовете струва към 7-8 хилки. 3 НА ВСЕКИ 10 ТЕСТА ДАВАТ ГРЕШЕН РЕЗУЛТАТ. По- добре си стой в Чехия и недей идва!
FikiStoraro
Градинар
Градинар
Мнения: 678
Регистриран на: 19 Мар 2019, 15:44
Has thanked: 865 times
Been thanked: 963 times

За миналата седмица втори такъв случай. А от 2015-та насам не ми се мисли. Това е повече от основание МВР да излезе и да обясни.


Заради сгрешен тест за наркотици: Шофьор стои без книжка и без работа

Седем месеца по-късно кръвните проби доказват невинността на мъжа

Поредна жертва на първоначално положителен полеви тест за наркотици. NOVA припомня случая, при който автобус с 20 пътници излезе от пътя и се обърна в канавката при 345-и километър на магистрала „Тракия”.

Шофьорът се оказа с отрицателна проба за алкохол, но положителна за амфетамини. Седем месеца по-късно кръвните проби доказват невинността на мъжа, но той продължава да стои без книжка и без работа.

„Бях уличен в употребата на амфетамини. Обясних, че никога в живота си не съм употребявал наркотици. Мисля, че не ми повярваха. Кръвната проба, която дадох, беше отрицателна. Седем месеца по-късно чакам документите си, за да се върна на работното си място. Въпреки документ от прокуратурата, не ми връщат книжката”, поясни Огнян Маринов.

Източник: Факти.бг
FikiStoraro
Градинар
Градинар
Мнения: 678
Регистриран на: 19 Мар 2019, 15:44
Has thanked: 865 times
Been thanked: 963 times

От началото на 2022 година служителите на „Пътна полиция” по разпореждане на ръководството на МВР не използват Drug Check 3000 при проверки на пътя. Водачите, които имат външни признаци или поведение и реакции на употреба на наркотични вещества /или по субективна преценка на полицая/ , се отвеждат в най- близкото районно, в което се прави проверка с DRAG TEST 5000 . През последните години обаче първият модел тестове остави без свидетелства за управление десетки българи. Мнозина освен книжките си, изгубиха работата си, макар че впоследствие кръвните им проби се оказаха отрицателни. Процедурата, по която един водач може да докаже невинността си, е дълга, бавна и скъпа. Граждани и юристи смятат, че тези практики са злоупотреба с правата ни.

В рамките на разследването, което TrafficNews прави повече от две години, попаднахме на информация, която поставя под въпрос и законността на използвания модел тестове. Документ, предоставен от фирмата, която внася в България въпросните тестове, твърди, че от 2019 година те вече не са сертифицирани.
В свое официално писмо управителят на „Дрегер Сейфти България” Евгени Панчев уведомява съда, че „считано от 2019 година производителят Drager преустановява производството на полеви тест Drug Check 3000 във вариант медицинско изделие за инвитро диагностика. От 2019 година на българския пазар се доставят само Drug Check 3000, които не са класифицирани като медицински изделия за инвитро диагностика”.
Въпросната фирма е спечелила обществената поръчка за доставка на драг тестове, обявена от Министерството на вътрешните работи през 2017 година. Договорът е сключен през ноември 2017 година , като „Дрегер Сейфти България” се ангажира да достави 5 830 броя еднократни полеви тестове за проверка за употреба на наркотични вещества на водачи. Срокът за изпълнение на договора е 24 месеца. Срокът на годност на доставените тестове е 6 месеца от датата на подписване на приемо- предавателния протокол.
Според Техническата спецификация, която е неотменна част от договора, еднократните полеви тестове за проверка на употреба на наркотични вещества от водачи на МПС са „инвитро диагностични медицински изделия”. Доставчикът трябва да представи копие на валиден сертификат за качеството на изделието от член на Европейската служба по акредитация. По договора действително са представени необходимите сертификати с валидност до 14 септември 2018 година.

Според споразумението, договорът между МВР и "Дрегер Сейфти България” е изтекъл през ноември 2019 година. През същата година производителят е спрял да произвежда Drug Check 3000 като медицинско изделие. Т.е – този тест не би трябвало да се ползва при полеви тестове на водачи на МПС, защото не отговаря на условията. Но на практика въпросните полеви тестове се ползват до края на 2021 година.

В полицията ползват не само тестовете, закупени от МВР, но и дарения от общините. До 2021 включително година Община Пловдив ежегодно купува Drug Check 3000 за нуждите на пловдивската полиция.

Защо някой в ръководството на МВР си е затворил очите и там са продължили да работят с въпросните тестове? Въпрос, чийто отговор очакваме от министерството.

През 2021 г. при запитване на TrafficNews , от Областната дирекция отговориха, че през последните две години близо три пъти са се увеличили водачите, изпробвани за наличието на наркотици. От служители на ОДМВР – Пловдив с DRAG TEST 3000 са извършени 497 проверки през 2019 година и 1035 през 2020 година. Само че точно тогава въпросните тестове вече не би трябвало да бъдат използвани от полицията.

Припомняме, че специалисти и юристи са категорични, че Drug Check 3000 дават сериозни отклонения при полевите проби. Нещо повече – дори в самата специфика на полевите тестове е вписано, че устройствата са силно чувствителни към специфични въздействия, като например храна, лекарства по лекарско предписание, енергийни и кофеинови напитки и други.

Какъв е общият брой на отнетите шофьорски книжки в Пловдив и областта от 2015 до 2020 година и какъв е броят на отнетите свидетелства за управление за употреба на наркотични вещества през същия период от време, от пловдивската полиция не могат да предоставят информация, тъй като в Автоматизирана информационна система на МВР не се генерират подобни данни.

От няколко години юристи и непрпавителствени организации настояват за законодателни промени, тъй като случаите на наказани без вина водачи, далеч надвишават статистическата грешка. А потърпевшите са унижавани, тормозени, а не рядко остават и без работа, ако професията им е свързана с шофиране.

Дали масираните проверки и хилядите глобени шофьори се отразяват на статистиката за пътния травматизъм? Цифрите показват точно обратното.

Според данни на TISPOL - европейското обединение на службите за Пътна полиция в България са установени с 20% повече употребили водачи от средното за Европа. В съседна Румъния - 1 на всеки 10 000 проверени водачи е след употреба на наркотици. В Полша - 1 на 30 000. В България - 1 на всеки 400! Тези данни могат да се тълкуват само по два начина. Или всичко е наред с методиката ни и България е изправена пред епидемична по мащаби наркоупотреба, невиждана досега е Европа. Или са налице съществени пропуски и проблеми в методиката, по която се установява тази наркоупотреба и МВР си намира лесни и удобни жертви, за да си оправи статистиката.



Източник: https://trafficnews.bg/komentari/dve-go ... QRY0p9ZbBg
120's
Нов Градинар
Нов Градинар
Мнения: 5
Регистриран на: 07 Фев 2022, 20:49
Has thanked: 1 time

Здравейте ,има ли някой ,който е запознат с употребата на купешко CBD, дали се засича от Дръг чека?
FikiStoraro
Градинар
Градинар
Мнения: 678
Регистриран на: 19 Мар 2019, 15:44
Has thanked: 865 times
Been thanked: 963 times

120's написа: 12 Юни 2022, 12:25 Здравейте ,има ли някой ,който е запознат с употребата на купешко CBD, дали се засича от Дръг чека?
Говори се, че и за двата типа , които бг катаджиите ползват, че са чувствителни към прием на храна, напитки и обикновени медикаменти. Изчети нагоре, не не, целия раздел изчети, каквото е изписано и ще ти стане ясно. Ако шофираш редовно, НЕ ти препоръчвам употребата на CBD , не заради друго, а заради "хубавите" ни закони. Изисквания като в Швейцария, заплати като в ДР Конго + от Брюксел като пръднат, ние се насираме 2 пъти. На гол тумбак чифте пищови е положението.
Публикувай отговор

Обратно към “Индекс на Важните Теми”